Przejdź do treści

FAQ – najczęściej zadawane pytania do firmy HELPHOME

HELPHOME pytania

Ile kosztuje usługa zarządzania najmem na terenie Łodzi w HELPHOME?
– Cennik jest uzależniony od rodzaju mieszkania (kawalerka, większe mieszkanie lub wielopokojowe), jak i także od lokalizacji i standardu mieszkania. Ceny kształtują się od 13% do 25% NETTO (z wyłączeniem opłat eksploatacyjnych i innych dodatkowych opłat związanych z używaniem lokalu) za wynajem długoterminowy.

Czy jeśli mieszkanie stoi puste, to HELPHOME pobiera opłaty?
– Nie pobieramy żadnych opłat za puste i niewynajęte mieszkanie. Jeśli Ty nie masz czynszu, to my też nie zarabiamy, dlatego zależy nam, żeby mieszkanie było wynajęte.

Czy występują opłaty dodatkowe w ramach usługi zarządzania najmem przez HELPHOME?
– Tak, występują tylko dwie opłaty dodatkowe, pierwsza to jednorazowa opłata za przejęcie mieszkania do zarządzania, a druga za zmianę najemcy (nie częściej niż raz na jedenaście miesięcy). Więcej żadnych opłat dodatkowych nie ma.

Jak duże doświadczenie posiada HELPHOME na rynku łódzkim?
– Doświadczenie posiadamy 6-7 letnie, a sama firma HELPHOME powstała w pierwszej połowie 2020 roku. Jesteśmy mniejszą firmą, dlatego jesteśmy sprawni, szybcy i skuteczni.

Jak przygotowywane są mieszkania do wynajmu przez HELPHOME?
– W sposób profesjonalny przygotowujemy mieszkania do wynajmu tzn. wieloetapowo, jeśli mieszkanie wymaga wysprzątania, to zajmujemy się tym w pierwszej kolejności, a następnie przystępujemy do „homestagingu, wirtualnego spaceru, sesji zdjęciowej z profesjonalnym fotografem, następnie opisujemy walory mieszkania w ogłoszeniach, umieszczamy je na portalach i grupach związanych z wynajmem mieszkań i pozycjonujemy je.

W jakich miastach HELPHOME świadczy usługi?
– Naszą bazą jest Łódź, ale działamy także w okolicach Łodzi.

Jak HELPHOME dobiera najemców do zarządzanych przez siebie mieszkań?
– Selektywnie i z rozwagą przystępujemy do selekcji najemców. Nie wynajmujemy „na hura” pierwszemu napotkanemu chętnemu do wynajmu, ale prześwietlamy naszych potencjalnych najemców w celu oszacowania ich zdolności finansowych do wynajmu danego mieszkania/lokalu.

Czy zdarzają się przypadki, że lokator zalega z czynszem?
– Bardzo rzadko zdarzają się takie sytuacje, ponieważ po rzetelnej selekcji najemców ryzyko wystąpienia sytuacji z zaleganiem za czynsz jest niezwykle niskie.

Jak HELPHOME radzi sobie z lokatorami, którzy zalegają z zapłatą za czynsz?
– Reagujemy natychmiastowo i bardzo rzadko zdarzają się przypadki z zaleganiem za czynsz, a jeśli takie występują, to szybko rozwiązujemy sprawy z dłużnikami i zastępujemy ich nowymi rzetelnymi najemcami. Nie mamy problemów z lokatorami, którzy nie wywiązują się ze swoich comiesięcznych płatności. Jesteśmy szybcy i skuteczni, a to najważniejsze w biznesie.

Jak często zmienia się najemca w mieszkaniu?
– Zależy od rodzaju mieszkania, ale średnia raz na rok.

Co w przypadku awarii i pojawienia się usterek w lokalu?
– Zajmujemy się wszystkimi usterkami i naprawami w lokalu, tak aby właściciel nie musiał się o nic martwić podczas trwania najmu jego lokalu. Posiadamy bazę sprawdzonych fachowców w każdej dziedzinie, którzy szybko i sprawnie, przy tym nie nadwyrężając budżetu naprawią i zajmą się każdą usterką w mieszkaniu. Naszą działalnością są rówież remonty i wykończenia. Więcej informacji na www.helphome-remonty.pl

Jakimi nieruchomościami zarządza HELPHOME i w jakiej ilości?
– W tej chwili zarządzamy około dziewięćdziesięcioma mieszkaniami przeznaczonymi pod wynajem. Głównie są to mniejsze mieszkania o powierzchni około 30m2 tzw. kawalerki w centrum Łodzi.

Jak długo trwa proces przygotowania mieszkania do wynajmu?
– Cały proces trwa maksymalnie dwa, trzy dni. Odbieramy klucze do mieszkania, sprawdzamy, czy nie ma bałaganu, jeśli wszystko jest ok, to przystępujemy do homestaging-u mieszkania, sesji zdjęciowej i wirtualnego spaceru, następnie rusza cały proces wynajmu mieszkania.

Co w przypadku, kiedy najemca rezygnuje z wynajmu lub kończy się jego umowa?
– Przystępujemy do rozliczeń z opłat administracyjnych oraz z kaucji obecnego najemcy. Sprawdzamy, czy nie ma żadnych zniszczeń w lokalu oraz sporządzamy protokół zdawczo-odbiorczy i w międzyczasie już szukamy kolejnego najemcy do danego mieszkania, tak aby pustostan był jak najkrótszy.

Ile średnio w ciągu roku mieszkanie stoi puste – ile trwa okres pustostanu?
– To zależy od rodzaju mieszkania tzn. standardu i lokalizacji (średnia to około 10-15 dni w ciągu roku).

pytania do HELPHOME